زبان Fa En شنبه 6 مرداد 1403 ساعت 14 و 3 دقیقه

یک فروشگاه آنلاین خوب چه ویژگی هایی دارد؟

فروشگاه آنلاین خوب

دوشنبه 27 اسفند 1397 ساعت 10:6

فروشگاه آنلاین یا اینترنتی وب سایتی است که در آن محصولات و خدماتی عرضه می شود که به وسیله یک اتوماسیون نرم افزاری امکان خرید در آن وجود دارد. در این نوع فروشگاه که در واقع به صورت مجازی است، فروشنده فهرست و مشخصات محصولات خود را در وب سایت می‌ گذارد و مشتری بعد از مراجعه به وب سایت و مشاهده مشخصات برای خرید اقدام می کند. سفارشات مشتریان بعد ار تأیید مسئولان وب سابت برای آنها ارسال خواهد شد. با ورود به سیستم همکاری در فروش این فروشگاه ها، می توان در فروش آنها به عنوان یک بازاریاب اینترنتی سهیم شد.

فروشگاه آنلاین

 

انواع فروشگاه آنلاین از نظر محصولات

  • دسته اول فروشگاه هایی هستند که کالای فیزیکی ارائه می دهند که هر کالای پرمخاطبی از گوشی موبایل تا لباس می تواند باشد. برای ورود به سیستم همکاری در فروش این محصولات بهتر است کالاهایی را انتخاب کنید که شناخت بیشتری نسبت به آنها دارید.
  • دسته دوم هم محصولات دیجیتالی هستند که شامل عکس، ویدئو، نرم افزار، فایل صوتی، فایل پی دی اف و هر چیز دیگری می شود.

 ویژگی فروشگاه آنلاین

ویژگی های فروشگاه آنلاین

به دلیل مزایایی که فروشگاه های آنلاین دارند، روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود. تعداد زیادی از بازاریاب ها نیز توانسته اند از طریق سیستم همکاری در فروش درآمد خوبی به دست آورند. ویژگی های یک فروشگاه آنلاین خوب در ادامه آورده شده است.

 

1- کیفیت دسته بندی مطالب وب سایت

مانند تمام فروشگاه های فیزیکی که چیدمان و دکور محصولات از اهمیت برخوردار است، فروشگاه های آنلاین نیز نیاز به نظم و ترتیب و ویترین مناسب برای نمایش کالاها دارند. هر چه وب سایت کامل تر و منظم تر باشد، مشتریان بیشتری هم خواهد داشت.

 

2- امکان جست و جوی محصول مورد نظر

یک فروشگاه آنلاین خوب امکانات مطلوبی برای جست و جوی محصولات خود دارد تا هر چه سریع تر مشتریان بتوانند محصول مورد نظر خود را پیدا کنند. همچنین، مشخصات و اطلاعات کاملی هم درباره محصول درج شده باشد که مشتری را در زمان خرید از شک و گمان به دور کند.

 

3- خدمات و دسترسی سریع به محصولات

داشتن خدمات خوب یکی از مهم ترین ویژگی های یک فروشگاه آنلاین است. در زمان انتخاب یک فروشگاه آنلاین برای ورود به سیستم همکاری در فروش به این مسئله توجه کنید. هر چه یک فروشگاه خدمات بهتری را به مشتریان ارائه دهد، خریداران بیشتری جذب آن می شوند. داشتن پشتیبانی برای پاسخگویی به پرسش ها نیز می تواند عامل جلب مشتری های بیشتر باشد.

 

4- کیفیت فنی خوب وب سایت

یک وب سایت خوب باید پشتیبانی فنی خوبی هم داشته باشد. به خصوص فروشگاه های آنلاین که خرید و فروش انجام می دهند باید از نظر فنی کیفیت خوبی داشته باشند. عملکرد و سرعت عمل بالای وب سایت موجب می شود که مشتریان آسوده تر خرید کنند و همین مسئله موجب جلب مشتریان بیشتر می شود. وب سایت هایی که از نظر فنی مدام دچار نقص می شوند، موجب گریز مشتریان از آنها خواهند شد.

 

5- داشتن محتوای خوب

محتوا از مسائل مهمی است که این روزها همه صاحبان وب سایت ها به ارزش آن پی برده اند. محتوای خوب برای یک فروشگاه آنلاین به داشتن توضیحات محصول، اطلاعات تماس، خلاقیت در ارائه محتوا و تصویر مناسب از محصولات مربوط می شود. محتوای خوب می تواند هر روز بر تعداد مشتریان بیافزاید.

 

6- داشتن قابلیت های بالا

در زمان انتخاب یک فروشگاه آنلاین به عنوان یک بازاریاب و وارد شدن به سیستم همکاری در فروش بازار آن، باید به این مسئله توجه داشت که یک فروشگاه آنلاین فقط نباید به فروش محصولات بسنده کند. از قابلیت های یک فروشگاه اینترنتی می توان به داشتن یک سبد برای خرید که برای هر مشتری باشد، عضویت مشتریان دائمی و ایجاد یک حساب کاربری برای هر یک اشاره کرد.

 

7- تبلیغات برای فروشگاه آنلاین

فروشگاه آنلاین نیز به تبلیغات نیاز دارد. همان طور که در دنیای واقعی صاحبان کسب و کارها و فروشگاه ها برای فروش بیشتر به تبلیغات نیاز دارند، در دنیای مجازی نیز فروشگاه ها نیاز به تبلیغ دارند. تبلیغات می تواند در محیط مجازی یا محیط های فیزیکی باشند. میزان تبلیغات می تواند تعیین کننده میزان محبوبیت یک فروشگاه آنلاین باشد.

 

8- داشتن امنیت

همان طور که فروشندگان و صاحبان مغازه ها به فکر امنیت مغازه خود هستند، یک فروشگاه آنلاین هم باید به امنیت وب سایت خود بیاندیشد. باید به این نکته مهم نیز توجه داشت که سارقان اینترنتی از سارقان فیزیکی مهارت بیشتری دارند.

راه اندازی فروشگاه آنلاین

راه اندازی یک فروشگاه آنلاین
  • برای این کار ابتدا باید محصولاتی که قصد فروش آنها را دارید مشخص کنید. یعنی باید حوزه کاری خود را تعیین کنید.
  • در مرحله بعد باید مشتریان هدف خود را مشخص کنید. در زمان کار با سیستم همکاری در فروش نیز باید به این مسئله توجه داشته باشید.
  • باید ایده های خود را ارزیابی کنید. اگر مطمئن باشید که محصولتان خوب است و مخاطبان نیز معتقد هستند که محصول شما خوب است ولی از شما خرید نمی کنند، باید به بررسی مشکلات و ایده های خود بپردازید.
  • اگر شما موفق شوید که محصولات خود را به صورت دستی و فیزیکی بفروشید، در فروش آنلاین نیز موفق خواهید شد.
  • اگر بتوانید محصولات تولیدی را در فروشگاه آنلاین خود عرضه کنید و در واقع نمونه محصولات شما در هیچ جای دیگری قابل عرضه نباشد، موفقیت بیشتری خواهید داشت.
  • درگاه پرداخت مطمئن برای فروشگاه خود انتخاب کنید. پرداخت آنلاین از گزینه هایی است که مورد پسند بسیاری از افراد است و با زندگی امروز هم خوانی بسیار دارد.
  • داشتن نیروهای متخصص برای پیش برد کارها لازم است. داشتن یک طراح و بازاریاب ماهر که با شبکه های اجتماعی آشنایی داشته باشد، موجب گسترش فعالیت شما خواهد شد.
  • آشنایی با اصول سئو نیز ضروری است. برای سئو بهتر است بودجه ای جداگانه در نظر بگیرید. با استفاده از سئو می توانید محصولات خود را به موتورهای جست و جو بشناسانید.  
  • دریافت نشان اعتماد نیز در مراحل بعدی باید مد نظر باشد. با داشتن این نشان مشتری ها سریع تر به شما اطمینان خواهند کرد. هر چه موجب شود که مشتری ها با آسودگی بیشتر خرید خود را انجام دهند، شما را در پیشرفت کار کمک بیشتری خواهد کرد.

 

ثبت نظر

ارسال