زبان Fa En شنبه 6 مرداد 1403 ساعت 13 و 47 دقیقه

مزایای بازاریابی دیجیتال کدامند؟

دیجیتال مارکتینگ

برای این که افراد به سراغ کسب و کار شما بیایند، باید درباره آن چیزهایی شنیده باشند و بدانند که کار شما چیست و آیا چیزی که به دنبالش هستند، می توانند با شما پیدا کنند یا نه. اینترنت بهترین فضایی است که این امکان را در اختیار صاحبان کسب و کارها می گذارد تا بتوانند از آن در جهت معرفی خود استفاده کنند. بعد از این که استفاده از این فضا گسترش یافت، موجب گسترش بازاریابی دیجیتال نیز شد و سیستم همکاری در فروش بازار در کسب و کارهای زیادی به کار رفت. مزایای بازاریابی دیجیتال را در ادامه ببینید.

دوشنبه 27 اسفند 1397 ساعت 12:34

با توجه به گستردگی که بازاریابی دیجیتال دارد، کسب و کارهای زیادی به استفاده از آن رو آورده اند. این روش امکان بازاریابی کاملاً شخصی را برای صاحبان کسب و کارها ایجاد می کند. اما یکی از مهمترین مزایای بازاریابی دیجیتال را مقرون به صرفه بودن آن می دانند. به علاوه، قابل اندازه گیری بودن و همچنین افزایش وفاداری به یک برند و به راه انداختن فرو ش آنلاین و استفاده از سیستم همکاری در فروش بازار را نیز می توان به مزایای آن افزود.

 

بازاریابی دیجیتال، گزینه ای مناسب

برای این که افراد به سراغ کسب و کار شما بیایند، باید درباره آن چیزهایی شنیده باشند و بدانند که کار شما چیست و آیا چیزی که به دنبالش هستند، می توانند با شما پیدا کنند یا نه. اینترنت بهترین فضایی است که این امکان را در اختیار صاحبان کسب و کارها می گذارد تا بتوانند از آن در جهت معرفی خود استفاده کنند. بعد از این که استفاده از این فضا گسترش یافت، موجب گسترش بازاریابی دیجیتال نیز شد و سیستم همکاری در فروش بازار در کسب و کارهای زیادی به کار رفت. مزایای بازاریابی دیجیتال را در ادامه ببینید.

بازاریابی دیجیتال

مزایای بازاریابی دیجیتال

در این بخش مهمترین مزایای بازاریابی دیجیتال آورده شده است.

 

1- بهینه سازی آسان

در بازاریابی دیجیتال همیشه گزارش کارها وجود دارند و همین مسئله موجب می شود که درگزارش ها مواردی دیده شود که انجام نشده یا شما به عنوان صاحب یک کسب و کار باید به بهبود آن بپردازید. حتی امکان امتحان کردن موارد مختلف وجود دارد و هر چه نتیجه بهتری عاید شود، همان عملی خواهد بود. در واقع می توان از مهمترین مزایای بازاریابی دیجیتال به این نکته اشاره کرد که امکان هدف قرار دادن خریداران ایده آل فراهم است. استفاده از تبلیغات محیطی مثل بیل بوردها این مشکل را دارد که معلوم نیست مخاطب شما آن را ببیند یا نه.

 

2- دسترسی گسترده و جهانی

یکی از مزایای بازاریابی دیجیتال را می توان دسترسی جهانی آن دانست. یعنی یافتن بازارهای جدید و تجارت در سطح دنیا با استفاده از اینترنت امکان پذیر است. بازاریابی دیجیتال به کمپین های تبلیغاتی اجازه مشاهده در همه دنیا را می دهد.

 

3- ایجاد امکان رقابت

می توان از بازاریابی دیجیتال برای آگاهی از این که یک کسب و کار در چه موقعیتی قرار دارد و چطور کار می کند و در آینده چطور کار خواهد کرد استفاده کرد. اگر یک کسب و کار در بازار رقابت نباشد، یعنی جایگاه خوبی ندارد. ولی با استفاده از استراتژی های بازاریابی دیجیتال امکان ایجاد رقابت به وجود می آید و به کسب و کارها می توانند جایگاه خود را در میان رقبایشان پیدا کنند. این مسئله از دیگر مزایای بازاریابی دیجیتال است.

بازاریابی

 

4- ارتباط با مخاطبان

رسانه های عمومی بستر ارتباطی مؤثری برای برقراری ارتباط با مخاطبان ایجاد می کند. به جای این که مدام خوراکی به مخاطب بدهید که معلوم نیست آن را می بیند یا نه و هیچ پاسخی به شما ندهد، می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید و حرف بزنید. از مزایای بازاریابی دیجیتال می توان به این نکته اشاره کرد که به شما اجازه می دهد با مخاطبانتان که در حال استفاده از تلفن همراه هستند صحبت کنید. بیشتر از نیمی از کاربران آنلاین با تلفن های هوشمند به اینترنت وصل هستند. در این بازاریابی شما به سادگی می توانید راهکارهایتان را با نتایج خود هماهنگ کنید. شما در بازاریابی دیجیتال نتایج واقعی در رقابت های انتخاباتی را می بینید و راهکارهای خود را با هم تطبیق می دهید تا نتایج را بهبود بخشید.

 

5- به اشتراک گذاری سریع

بیشتر کانال هایی که امکان بازاریابی دیجیتال در آنها وجود دارد، به اشتراک گذاشته می شوند. همین امکان موجب  می شود که تمام تبلیغات و چیزهایی که مربوط به کسب و کار شما هستند در صورت مورد پسند قرار گرفتن توسط مخاطبانتان به اشتراک گذاشته شوند و این یعنی افراد بیشتری آنها را ببیند. همین مسئله ظرفیت بالایی برای بهبود نتایج فروش به دنبال دارد که می توان آن را از مزایای بازاریابی دیجیتال دانست. در سیستم همکاری در فروش بازار نیز به اشتراک گذاری موجب فروش بیشتر می شود.

 

مقایسه بازاریابی دیجیتال و سنتی

  • بازاریابی دیجیتال به دنبال جلب رضایت مشتری و حفظ مشتری های وفادار است، در صورتی که بازاریابی سنتی به دنبال فروش بیشتر است.
  • در بازاریابی سنتی هدف به دست آوردن سهم بازار است، در صورتی که در بازاریابی دیجیتال صاحبان کسب و کارها به دنبال بالا بردن سهم خود از سبد مشتریان فعلی هستند.
  • تعداد مشتریان در بازاریابی دیجیتال از سنتی بیشتر است.
  • در بازاریابی سنتی نظر مشتریان به صورت گروه مشتریان ارائه می شود، در صورتی که در نوع دیجیتال نظر تک تک مخاطبان مهم است.
  • در بازاریابی دیجیتال اطلاعات مورد نیاز مخاطب با سرعت زیادی به او داده می شود و حتی امکان تغییر آنها در حین اجرا وجود دارد.
  • امکان به نمایش گذاشتن تمام محصولات از برجسته ترین مزایای بازاریابی دیجیتال است.
  • فروش در شیوه دیجیتال از سنتی بسیار ساده تر است. نیازی به انبار کردن محصولات نیست و برای فرستادن آنها نیازی به پست کردن آنها نیست. استفاده از شیوه دیجیتال موجب کاهش هزینه ها می شود و در شیوه سنتی به استخدام نیروی بیرونی نیاز است.
  • داشتن تصویر واضح و روشن از مشتری از مزایای بازاریابی دیجیتال است، در صورتی که در نوع سنتی مشتری به صورت عام معنا دارد.
  • در بازاریابی از نوع مدرن و دیجیتال این مشتری است که انتخاب می کند از چه کانالی ارتباط برقرار کند.
  • تنوع ارائه محتوا در بازاریابی اینترنتی آنقدر است که هر مخاطبی هر آنچه را بیشتر به آن علاقه دارد، انتخاب می کند.
  • دسته بندی اطلاعات در شیوه سنتی مهم است ولی رمزنگاری آنها به سادگی صورت نمی گیرد، اما در بازاریابی دیجیتال تجزیه و تحلیل داده ها به خوبی انجام می شود.
  • پیگیری کردن فعالیت ها در بازاریابی مدرن ساده تر است. صاحبان کسب و کارها به راحتی می توانند متوجه شوند که چه تعدادی از افراد پیام آنها را مشاهده کرده اند.

بازاریابی دیجیتال و سیستم همکاری در فروش بازار با توجه به مزایای بی شماری که دارند به طور حتم در بسیاری مواقع جایگزین بازاریابی سنتی شده اند.

ثبت نظر

ارسال